انگور در ایران

1400/04/06

انواع کشمش

آشنایی با انواع انگور
1- انگور یاقوتی: انگوری است زود رس به رنگ قرمزبا حبه های ریز وخوشه های متراکم که بیشتر مصرف تازه خوری دارد. با توجه به زود رس بودن، تقریبا اولین انگوری است که وارد بازار می شود.
2- انگور بی دانه (کشمشی): این نوع انگور به فراوانی در ایران وجود دارد و به دو رنگ سفید مایل به زرد و قرمز دیده می شود. این نوع بهترین از انگورها به شمار می رود، که هم برای مصرف تازه و هم برای تهیه شیره انگور و کشمش مناسب است.
3- انگور شانی یا شاهانی (سلطانی): این نوع انگور در بیشتر مناطق انگور خیز ایران وجود دارد، انگور شانی یا شاهانی دانه‌ سیاه و تیره است و مصرف تازه‌خوری دارد. مویز یکی از فراورده‌های این نوع انگور است که از نظر علمی و طب سنتی اهمیت زیادی دارد و توصیه‌های زیادی درباره خوردن آن شده.
4- انگور حسینی (ریش بابا): این انگور پرآب گوشت آلود و دارای حبه‌های درشت می‌باشد. حبه‌های این انگور دارای دانه بوده و طول حبه‌های آن در حدود ۳ سانتی‌متر می‌باشداین انگور بیشتر به صورت تازه مصرف می شود
5- انگور عسگری (شیرازی): انگور عسگری یکی از ارقام انگور در ایران است که شهرستان های زرقان و ممسنی در بخش دشمن زیاری استان فارس بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارا می باشند. انگور عسگری برای مصرف تازه خوری و تهیه کشمش مورد استفاده قرار می گیرد.
6- انگور رازقی: انگور رازقی یکی از انواع بی شمار انگور در ایران است. این انگور دارای خوشه های دراز و حبه های درشت آبدار است، رنگ حبه های انگور رازقی شیرازی سفید است و پوست کلفتی هم دارد.
7- انگور خلیلی: انگوری است زودرس حبه هابه شکل بیضی ورنگ آن سبزکم رنگ وگوشتی میباشد انگورخلیلی زودرس ترین انگور ارومیه میباشد وبرای تازه خوری استفاده می شود.
- 8- انگور سیاه: دارای حبه‌های گرد به اندازه قندق می‌باشد. حبه‌های این انگور پرآب و دارای دانه‌های کم است. معمولاً در تهیه شیره¬ی انگور مصرف دارد.
9- انگور رویال پاییزی: این انگور بدون دانه بوده و در طول فصل پاییز تولید می¬شود.
10- انگور قرمز تیره (انگورهای قهوه ¬ای): از این انگور اندازه ¬های کوچک که دارای طعم شیرین است به عنوان میوه استفاده می¬شود. این نوع انگور عمدتا خشک شده و به عنوان مویز استفاده می¬شود.
11- انگور سیاه مونوکا: انگور سیاه مونوکا برای تهیه کشمش استفاده شده و نوعی انگور قرمز است.
12- انگور برونکس: انگور برونکس ترکیبی از بافت¬ها و طعم¬های مناسب از گونه¬ های مختلف انگور می¬باشد که دارای رنگ ترکیبی سبز–قرمز است.
13- انگور کاردینال: انگورهای کاردینال بسیار قرمز و شیرین هستند. انگورهای کاردینال بزرگ بوده و پوسته¬ های ضخیم و شکننده‌¬ای دارند و دانه¬‌های آن¬ها بزرگ است. همانند انگور امپراتور، بزرگ، قرمز، شیرین و دانه¬ دار است.
14- انگور کونکورد: انگور کونکورد اغلب در آب¬میوه و ژله استفاده می¬شود. به رنگ بنفش تیره و تقریبا سیاه بوده و لکه¬ های رنگی روی آن¬ها وجود دارد. انگور کونکورد به رنگ آبی تیره–سیاه، بزرگ و بسیار شیرین است.




دیدگاه‌ها